Marketing dzieli się na rozmaite typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak również dużo innych, lecz statystyki wskazują przejrzyście, że na ludzi najpoprawniej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, lecz nie jedynie – wchodzi w to oczywiście też reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim pułapie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk możliwego konsumenta albo wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
agencja brandingowa kraków
Ta stereotypowa reklama pewnie zawsze będzie kultowa, a wszystko w następstwie tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do klienta, bezsprzecznie możliwego klienta są wybitnie różne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niesłychanie dobrze wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a wobec tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.