Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi lub towaru niż przekonując potencjalnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

agencja 360 kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz również zezwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, wobec tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Dziś reklamą interaktywną równie odpowiednio wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca mógł samodzielnie zaprojektować swój prywatny smak deseru, łącząc pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była efektywna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by konsument, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, lecz cały ciąg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on poprawny technicznie oraz bezproblemowy.